Tisdag 27/10-15

Hej alla! Det var några dagar sen jag uppdaterade, men det har faktiskt inte hänt så mycket de senaste dagarna så kände att de var lite onödigt att skriva. 
I alla fall, helgen har varit lugn, vi har gått promenader med hundarna och bara slappat. Ätit lite ute och sånt där :)
Igår var vi på bio Crimson Peak hette den, ger den väl en 6a.. Var väl en skräckis men jag tyckte den var sådär, dock väldigt välgjort och det var mycket blod i den. Beror nog helt på vad man gillar för filmer och stackars Oliver hatar just sådana filmer men jag lyckades ändå tjata med honom. 2 timmar lång var den och det kändes i rygg kan jag säga, så det vet jag inte om jag klarar av att göra om tyvärr. Vred och vände på mig för att hitta en skön plats och fisan i magen ville inte heller vara still.. Ja ja nu har vi testat det också, typiskt nu när det kommer bra filmer på bio. James Bond och hunger games skulle man jättegärna vilja se, men de är väl ungerfär lika långa som denna om inte längre... Så de får bli biomys fast hemma! Ja, annars har vi som sagt bara slappat, jag sover helt OK om nätterna nu det är väl de här med att springa upp och kissa men annars går det bra. Har vaknat självmant klockan 9 två dagar i rad nu så då antar jag att jag är utvilad. 
Idag händer heller inte många knop, Oliver har sin bortamatch idag mot Strasbourg HEJA HEJA! Så jag är själv hela dagen och halva natten. Så de blir väl till att göra detta tråkiga så som att handla, städa och tvätta. FÖR imorgon ska vi äntlgen åka till IKEA för att köpa en spjälsäng och lite ljus. TJIIHOO!! Äntligen kan jag fixa med henens säng och göra den mysig nu när jag redan har fixat hennes vagn. På torsdag blir det barnmorskan igen för att prata om bedövning och efter det ska vi på förlossningskurs. Så snällt av barnmorskan att fixa en som pratar engelska enbart till oss :) Dock förstår Oliver lite franska, men det kanske kan vara ganska svårt det här med bebisprat. Ha ha! 
Ja, annars mår vi bra allihopa i vår lilla familj :) Vi hörs snart igen. 
 
En bild på magen, Vecka 35 som vi är i nu :) tiden går fort!!! 
Vår härliga promenad som vi tog igår, nu börjar höstens alla färger att komma och man kan inte annat än bara älska det! Dock har vi haft varmt här 3 dagar i rad nu, 19 hela grader! Slå det Sverige om ni kan ;)
Bebiskläderna sorterat och tvättat! så man har det gjort. 
Bion igår, hahaha! 
 
 
 
Och sen en superfin bild på Falcor och granen förra året, längtar så himlans mycket nu till julen och allt. Då är vi inte bara 4 familjemedlemmar utan 5! Så mysigt att fira jul med vår lilla snorpa. <3
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sofiemadelene.blogg.se

Hej på dig och roligt att du hittat hit till min lilla blogg. Mitt namn är Sofie och jag är en 24åring som lever i Lyon, Frankrike med min hockeyspelande pojkvän O som jag kallar han här på bloggen och mina två underbara hundar. Vi bor annars i Stockholm men jag själv är ursprungligen från Karlskrona. Jag är just nu gravid med en liten tjej som är beräknad 3de december. Här kan ni läsa om mig och mitt liv :) Enjoy! INSTAGRAM: sofiemadelene

RSS 2.0