LÖRDAG 17/10-15

Hej hopp! Vilken jäkla sovmorgon jag fick idag, vaknade klockan 10 helt utvilad. Så nu är jag go och glad :)
Idag skiner solen här i Lyon och det blir nog en långpromenad med hundarna så de får springa av sig lite. Vi tog en sån runda igår och Falcor bara sprang å sprang så härligt att se! Till lunch idag ska vi göra något lätt bara som mozzarella, tomat och avokado. För det blir en tidig middag här hemma då O har match idag, men jag stannar nog hemma då stolarna där inte är så as bekväma så man kan inte sitta där en längre stund förrens man får ryggskott..typ.. Jag hoppas även vädergudarna är med oss imorgon att de blir solsken för NU ska vi äntligen till den stora vackra parken. Den är så jäkla mysig att promenera i och speciellt nu när det börjar bli lite färg på träden. Är även extra glad idag för att min mamma ska komma hit i december och kanske min moster!! tjihoo.
Då ska de få hjälpa till med lillan ha ha.
Och jo, det blev ingen bacontjufräs igår, jag hittade detta goda receptet på Jennys Matblogg, kyckling med gorgo och philadelphia. HERREGUD vad gott det var! Helt sjukt. Så blandar man ihop allting. Hade lätt kunnat äta detta idag igen och imorgon å alla andra dagar i veckan just nu MUMS.
En sak jag har fått " dille " för är PLOMMON, speciellt ett par plommon här som är så fruktansvärt goda och saftiga. Måste alltid ha dem hemma så jag kan ta en eller två om dagen.. Nae, nu ska jag göra lunch för jag är hungrig och tror lillan där inne är de också, så som hon rör sig och håller på speciellt på revbenet.. aj aj aj...
och jo en sak till.. HATAR denna halsbrännan, den är inte att leka med och jag vill bara bli av med den då den alltid kommer på kvällarna när jag ska sova... buuhää...
ha en bra lördag!
Middagen
 
Lunchen
PUSSS!!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sofiemadelene.blogg.se

Hej på dig och roligt att du hittat hit till min lilla blogg. Mitt namn är Sofie och jag är en 24åring som lever i Lyon, Frankrike med min hockeyspelande pojkvän O som jag kallar han här på bloggen och mina två underbara hundar. Vi bor annars i Stockholm men jag själv är ursprungligen från Karlskrona. Jag är just nu gravid med en liten tjej som är beräknad 3de december. Här kan ni läsa om mig och mitt liv :) Enjoy! INSTAGRAM: sofiemadelene

RSS 2.0