Igår & idag 🍂

Heeej!! 
Det blir ett ganska långt inlägg detta då jag verkligen inte orkade skriva ner vad vi gjorde igår. Så jag får göra det idag helt enkelt :) Jo, som ni ser på bilderna nedan var vi i den fina parken igår och kollade på djuren alltså giraffer, zebror, apor, krokodiler med mera. Sen är det ju hur mysigt och stort som helst där så det var bara skönt att gå runt med hundarna. De fick även hälsa på andra hundar i en sån där rastgård, tyvärr är våra hundar inte sådär jätteglada att se andra hundar utan mest rädda och avikande ( men bara på vissa ) så vi gick därifrån efter ett tag. Jättetrååkigt, men vi kan inte tvinga dem att leka med andra det är bara taskigt. Vi handlade också godissnören ( som jag tappade bort efter ett tag ).... och ja, bara gick runt och mös. Men efter 3 timmar hade vi fått nog och var påväg till metron, då kom de värsta sammandragningarna jag haft så vi var tvunga att sätta oss ner för att vila lite och vänta tills det gick över. 
När vi kom hem la jag mig direkt i sängen MEN blev så sjukt sugen på fiskburgare på mcdonalds så världens bästa pojkvän gick och köpte det till mig. Efter ett det somnade jag en stund, vilket var sjukt välbehövligt. 
Annars så tog vi det bara lungt på kvällen och kollade på BRON! Så sjukt bra serie måste jag säga. 
 
IDAG den 19/10 har vi strosat runt lite på Confluence och kollat efter lite behövliga saker här hemma.
Jag hittade mig själv en jättefin och mysig mössa ( på ALDO ) och även en SJUKT SNYGG vinterjacka ( på MANGO ) eller ja, Oliver hittade den. Den passar mig perfekt och jag kan ha den både nu när jag är gravid och även när jag inte är det sen så går den över rumpan också precis som jag vill ha det. Kan visa bilder imorgon, orkade inte ta några bilder på de idag. Har sovit jättedåligt i natt då tyvärr. Upp och kissat sen kunde jag inte somna om och jag har rört mig från sida till sida men inte hittat den perfekta sovställningen. Antingen domnar armen eller axlen bort eller så ligger tjejen där inne fel så de känns som jag pressar henne mot sängen. Även om jag vet att hon är sjukt skyddad där inne så känns de obekvämt. I alla fall, efter strosningen tog vi en lunch på en nyöppnad indisk restaurang där vi trodde maten skulle vara OK i priset... MEN NEJ det blev en fruktansvärd dyr lunch och jag tror vi åt där för sista gången ( iallafall när det är lunchtid ) man fick heller inte så mycket mat för dem pengarna. Vi tog tikka masala och bara den gick på 12.50 €/st men man fick även betala för sitt RIS 3€/st.. Plus en coca cola på detta också för 4.50€ .... Nej tack, men tack ändå. Som nyöppnad borde man kanske ha specialerbjudande och sen kanske lite lunchpriser, men äsch vad vet lilla jag. 
Vi åt och blev mätta, det är huvudsaken. Sen gick vi och handlade får middag och efter det somnade jag i sängen. Ganska trött dag idag. Tjejen rör sig mer och mer där inne och de är så härligt att känna!!! Längtar så himlans mycket nu efter henne. På onsdag ska vi till barnmorskan igen för att ta lite blodprover och prata, har skrivit ner en lista vad jag ska fråga om. Viktigt så man inte glömmer bort, har värsta gravidminnet nu ( vilket betyder att den inte riktigt hänger med ) NÄ nu blir det PH sen sova. 
Natt natt <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sofiemadelene.blogg.se

Hej på dig och roligt att du hittat hit till min lilla blogg. Mitt namn är Sofie och jag är en 24åring som lever i Lyon, Frankrike med min hockeyspelande pojkvän O som jag kallar han här på bloggen och mina två underbara hundar. Vi bor annars i Stockholm men jag själv är ursprungligen från Karlskrona. Jag är just nu gravid med en liten tjej som är beräknad 3de december. Här kan ni läsa om mig och mitt liv :) Enjoy! INSTAGRAM: sofiemadelene

RSS 2.0