Barnmorskan 🎀

 
Hej! Precis hemkommen frĂ„n barnmorskan. Vi hade tid 09:45 sĂ„ det blev ganska sent idag ocksĂ„, Ă€r helt slut nu sĂ„ ska försöka vila lite men innan det tĂ€nkte jag berĂ€tta hur det gick. Jag tog blodprov idag igen och fick veta min blodgrupp 0+, har inte vetat det innan ha ha. Sen pratade vi lite med barnmorskan och hon kollade sĂ„ bebis var okej sĂ„ det blir lite som ett " mini " ultraljud varje gĂ„ng man Ă€r dĂ€r. KĂ€nns sĂ„ mycket bĂ€ttre för dĂ„ fĂ„r man verkligen se allt igen. Sen kĂ€nde hon ocksĂ„ och nĂ€r hon var dĂ€r inne sĂ„ kunde hon kĂ€nna bebisens lilla huvud, sĂ„ dĂ„ ligger hon som hon ska dock vĂ€ldigt lĂ„ngt ner. SĂ„ hon sa till mig att inte hoppa eller springa för vi vill att bebis ska vĂ€xa lite till. Tjiho! Och en sak till hĂ€r i Frankrike Ă€r att man behöver inte ens ringa in nĂ€r vattnet gĂ„tt. Man Ă„ker direkt in till förlossningen sen sĂ„ stannar man helt enkelt kvar dĂ€r, Man slipper Ă„ka fram och tillbaka hela tiden. SĂ„ det kĂ€ndes jĂ€ttebra för mig. Vi ska pĂ„ ett till möte den 29de okt för att prata om bedövning, sen blir de ultraljud ( ett riktigt ) till den 5de nov för att se sĂ„ bebis vuxit ordentligt. SĂ„ de Ă€r vĂ€ldigt noggranna hĂ€r och de bryr sig vĂ€ldigt mycket. Ja de var vĂ€l allt, fick nya jĂ€rntabletter utskrivna sen Ă€ven tabletter mot min halsbrĂ€nna. Tack o lov! Nu ska jag vila en stund innan mannen kommer hem frĂ„n trĂ€ning. Han blev matchens lirare igĂ„r sĂ„ jag Ă€r sĂ„ himla stolt över honom, min lilla Ă€lskling ❀
 



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sofiemadelene.blogg.se

Hej pÄ dig och roligt att du hittat hit till min lilla blogg. Mitt namn Àr Sofie och jag Àr en 24Äring som lever i Lyon, Frankrike med min hockeyspelande pojkvÀn O som jag kallar han hÀr pÄ bloggen och mina tvÄ underbara hundar. Vi bor annars i Stockholm men jag sjÀlv Àr ursprungligen frÄn Karlskrona. Jag Àr just nu gravid med en liten tjej som Àr berÀknad 3de december. HÀr kan ni lÀsa om mig och mitt liv :) Enjoy! INSTAGRAM: sofiemadelene

RSS 2.0