Måndag 2/11-15

Hej allihopa! Hoppas ni har haft en bra helg och halloween. Det har i alla fall jag haft. I fredags tittade jag på hockeymatch som de tyvärr förlorade :( och jag klarar knappt av att sitta och kolla hela matchen då stolarna är så hemskt obekväma och jag får så himla ont i ryggen. Jag klarade av att kika första och andra perioden, men när tredje kom gick jag hem. 
Lördags var det HALLOWEEN vilket betyder spökfilmer och massa massa mys, det blev ingen halloween"fest" för oss utan vi stannade hemma och hade en liten "fest" här med godis och läsk. Oliver gick iväg när jag sov å köpte en pumpa som han fint dekorerade. Himla läskig och fin tycker jag! ( bilden är nedanför ) skulle dock viljat ha kollat på mer än bara en skräckfilm, men eftersom oliver ogillar det så himla mycket så får jag nöja mig med en. Vi kollade efter IDOL och SÅ mycket bättre då vi missade idol på fredagen där. Jag bara älskar Martin, Amanda och Simon! 
I söndags åt vi brunch, jättegott dock mådde jag så himla himla dåligt så jag ville bara hem. Gick och la mig och somnade som en stock, tror jag var avdeckad i 2 timmar. Så igår var en mycket mycket tråkig dag.. 
Likaså idag, vi har bara handlat och ätit lite och ikväll ska vi dra iväg och äta sushi :) SÅ GOTT!!! Imorgon blir det hotellfrulle sen åka iväg till ett köpcentrum och kolla runt lite. 
Jo, när vi var hos barnmorskan gick allt superbra, vi pratade om olika bedövningar osv och det blir såklart epidral för mig så de rekomenderade det. Här i frankrike kör dem in som vanligt och sprutar in en liten dos, men sen får man också en egen knapp som man kan trycka på om den dosen man fick inte hjälper, man kan såklart inte trycka hela tiden utan var 15e minut kanske och inte så mycket kommer ut utan de som passar min kropp. Hon sa att de bästa är att vänta med att trycka när man verkligen känner att NU behöver jag och inte om man har lite ont. Efter det var vi på förlossningskurs och det känns så mycket lugnare nu när man har fått veta lite mera och fått svar på sina frågor. Även här i frankrike är det andra regler än vad det är i sverige, här när vattnet gått ska man komma in direkt och så får man stanna kvar där även om man inte är så öppen som man ska. Men har vattnet ej gått och man fått sina förverkningar var 15de minut eller så ska man stanna hemma och " klocka " tiden kan man säga, börjar värkarna bli mer och mer ska man komma in :) Så de känns skönt att man inte behöver ringa osv utan att de bara är att komma in och man blir direkt omhändetagen. 
Nästa förlossningskurs ska vi prata om hur jag ska hantera smärtan hemma, hur jag ska andas och röra mig när jag har värkarna. För hon sa att det är bra att röra på sig och sina höfter så har barnet det lättare att " hitta ut ". 
En sån där fitness boll är de bästa sa hon, sitta och rulla lite osv på den! Ja nä nu ska jag vila llite och sen ska vi åka och äta mat. 
 
Vecka 36 , alltså 31 dagar kvar!!! 
Oliver fina PUMPA!
 
Vår fina vovve!! Falcor. 
 PUSS & KRAM
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sofiemadelene.blogg.se

Hej på dig och roligt att du hittat hit till min lilla blogg. Mitt namn är Sofie och jag är en 24åring som lever i Lyon, Frankrike med min hockeyspelande pojkvän O som jag kallar han här på bloggen och mina två underbara hundar. Vi bor annars i Stockholm men jag själv är ursprungligen från Karlskrona. Jag är just nu gravid med en liten tjej som är beräknad 3de december. Här kan ni läsa om mig och mitt liv :) Enjoy! INSTAGRAM: sofiemadelene

RSS 2.0